ایتالیا 4 هزار مهاجر و پناهجو را نجات داد

به گزارش بانوی ایران، خبرنگاران: نیروی دریایی ایتالیا در 4 روز گذشته بیش از 4 هزار مهاجر و پناهجوی خارجی را در دریای مدیترانه در جنوب جزیره سیسیل نجات داده است.

ایتالیا 4 هزار مهاجر و پناهجو را نجات داد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، مقام های رسمی ایتالیا امروز آدینه اعلام کردند، در 4 روز گذشته بیش از 4 هزار مهاجر خارجی که سوار بر قایق های شلوغ و پر ازدحام شده بودند در دریای مدیترانه توسط نیروی دریایی ایتالیا نجات پیدا کردند و عملیات برای نجات سایر پناهجویان خارجی نیز همچنان ادامه دارد.

بر اساس این گزارش افزایش گرمای هوا در فصل بهار و آرامش دریا موجب رشد فزاینده تعداد مهاجران خارجی به سوی سواحل ایتالیا شده است. اکثر مهاجران با پرداخت 1000 دلار به باندهای تبهکار عمدتا سعی می نمایند تا به وسیله مرزهای لیبی وارد ایتالیا شوند. صدها مهاجر غیر قانونی سال گذشته در سواحل نزدیک ایتالیا غرق شدند.

نیروی دریایی ایتالیا 2 قاچاقچی انسان را پس از یورش به یک فروند کشتی در نزدیکی بندر آگوستا در جزیره سیسیل بازداشت کردند. ایتالیا راه ورودی مهمی برای پناهجویان خارجی به دروازه اروپا به شمار می رود. تعداد مهاجران خارجی که قصد ورود به ایتالیا را داشته اند طی سال گذشته نسبت به سال 2012 میلادی 3 برابر شده است. ادامه بحران داخلی سوریه و تنش های سیاسی و درگیری های داخلی در شمال آفریقا به این مساله دامن زده است.

اکتبر سال گذشته بیش از 366 مهاجر اریتره ای در نزدیکی جزیره لامپدوسای ایتالیا غرق شدند. بیش از 200 مهاجر دیگر که اکثر آنها سوری بودند نیز یک هفته بعد بر اثر غرق شدن کشتی در آبهای ساحلی ایتالیا جان باختند.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 360

به "ایتالیا 4 هزار مهاجر و پناهجو را نجات داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایتالیا 4 هزار مهاجر و پناهجو را نجات داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید