امکان افزایش غنی سازی، فراوری ماشین های پیشرفته و طراحی راکتور را داریم

به گزارش بانوی ایران، سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان با بیان اینکه ملاحظات فنی درباره طرح راهبردی لغو تحریم ها به مجلس ارائه شده تاکید نمود: سازمان انرژی اتمی امکان افزایش غنی سازی، طراحی راکتور و فراوری ماشین های پیشرفته را دارد.

امکان افزایش غنی سازی، فراوری ماشین های پیشرفته و طراحی راکتور را داریم

جهت دریافت مشاوره خدمات تعرفه طراحی کاتالوگ دیجیتال از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران، بهروز کمالوندی در تبادل نظر با خانه ملت در خصوص طرح اقدام راهبردی لغو تحریم ها که در کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح است، گفت: طرح اقدام راهبردی در مجلس در حال آنالیز است و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از ما خواسته تا نظر خود را درباره جنبه های فنی این طرح عنوان کنیم. بر همین اساس چند جلسه مشترک داشتیم و در نشست امروز (چهارم آذرماه) نیز حضور پیدا کردیم.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان اضافه کرد: صرف نظر از جنبه های سیاسی این طرح و اینکه تصمیم نظام جمهوری اسلامی چه خواهد بود، ما در خصوص ملاحظات فنی طرح اظهار نظر می کنیم. موارد مطرح در حوزه های مختلف غنی سازی، طراحی راکتور و تحقیق و توسعه است که بخش مهمی از آنها برای سازمان انرژی اتمی قابل اجرا است به خصوص با توجه به پیشرفت هایی که در چند سال اخیر در حوزه توسعه ماشین های پیشرفته داشته ایم.

وی توضیح داد: سازمان انرژی اتمی در صورت تصمیم نظام جمهوری اسلامی برای فراوری ماشین های پیشرفته در حد صنعتی، افزایش ظرفیت فراوری و درصد غنا برای نیازهای که داریم، امکان اجرا دارد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی یادآور شد: ما در تلاشیم تا ملاحظات فنی سازمان در طرح دیده گردد تا در صورت تصویب سازمان در اجرای آن مسئله ای نداشته باشد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 18 آذر 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1347

به "امکان افزایش غنی سازی، فراوری ماشین های پیشرفته و طراحی راکتور را داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان افزایش غنی سازی، فراوری ماشین های پیشرفته و طراحی راکتور را داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید