افزایش فراوری داروهای درمان کرونا در ایران

به گزارش بانوی ایران، مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو از افزایش 10 برابری فراوری داروهای درمان کرونا در کشور، اطلاع داد.

افزایش فراوری داروهای درمان کرونا در ایران

به گزارش خبرنگاران از فارس، سید حیدر محمدی، مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو از افزایش 10 برابری فراوری داروهای درمان کرونا در کشور، اطلاع داد و گفت: در حال حاضر مسئله ای از لحاظ تامین داروی درمان کرونا نداریم، از طرفی آمادگی صادرات بعضی از داروهای درمان کرونا به کشورهای دیگر وجود دارد.

وی درمورد تامین داروی بیماران مبتلا به کرونا، اظهار کرد: ماهیانه بیش از 500 هزار ویال رمدسیویر در کشور مصرف می گردد که بخش زیاد آن فراوری داخل بوده و با توجه به افزایش تعداد بستری ها طی هفته های اخیر، بخشی نیز از خارج تامین شده است و در حال حاضر مسئله ای از لحاظ تامین این دارو وجود ندارد.

وی اضافه نمود: با صدور مجوز فراوری برای سه شرکت داروسازی دیگر تعداد فراوریکنندگان بزودی به 6 شرکت قابل افزایش خواهد بود.

محمدی درمورد فراوری داروی فاویپیراویر اظهار کرد: ماهیانه بالغ بر 15 میلیون عدد از این دارو را در کشور فراوری می کنیم که به طور کامل احتیاج داخل را پوشش می دهد و احتیاجی به واردات نداریم. البته این رقم در صورت احتیاج تا 50 میلیون عدد در ماه قابلیت افزایش دارد.

مدیرکل دارو سازمان غذا و دارو توضیح داد: ماهانه 15 هزار عدد داروی توسیلیزومب (اکتمرا) نیز در داخل فراوری می گردد و مسئله ای برای تامین آن نداریم، این دارو در دارخانه های بیمارستانی با قیمت یک میلیون و 800 هزار تومان قابل تهیه است.همچنین امکان صادرات این دارو به کشورهای دیگر نیز وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه مصرف داروی کلترا پس از خروج از پروتکل درمانی کرونا به شدت کم شده است، گفت: آمادگی صادرات این دارو را به کشورهای دیگر داریم.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 16 دی 1399 بروزرسانی: 16 دی 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1407

به "افزایش فراوری داروهای درمان کرونا در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش فراوری داروهای درمان کرونا در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید