اعتراف تلخ کرونایی مشاور وزیر بهداشت، پول نداریم تست زیادی انجام دهیم

به گزارش بانوی ایران، خبرنگاران: مشاور عالی وزیر بهداشت می گوید به دلیل بی پولی فقط توان تست 25 هزار نفر در روز را داریم. او می گوید در کرونا راه را با هشت ماه تاخیر آغاز نموده ایم و بسیاری از کشورهایی که تلویزیون وضعشان را بد نشان می دهد از ما بهتر هستند.

اعتراف تلخ کرونایی مشاور وزیر بهداشت، پول نداریم تست زیادی انجام دهیم

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، محمد اسماعیل اکبری پنجشنبه شب در یک گفت وگوی زنده تلویزیونی درباره شرایط مدیریت ویروس کرونا در کشور اضافه کرد: در حال حاضر در مسیری حرکت می کنیم که باید هشت ماه پیش انجام می دادیم. یعنی همه نظام باید ویروس کرونا را جدی بگیرند. ویروس باید ردیابی گردد و اگر بیمار شناسایی شد، باید ساختاری وجود داشته باشد که بدانیم آن بیمار کجا مبتلا شده است. پیگیری ویروس کاری است که در جنوب شرقی آسیا رخ داد. همچنین متوجه شویم که چه کسانی با فرد مبتلا ارتباط نزدیک داشتند. اگر این اقدامات انجام نگردد، شرایط از این نیز بدتر خواهد شد.

وی ادامه داد: بعضی می گویند شهر را ببندید، بلکه باید قرنطینه هوشمند انجام داد. حتی در چین، محله های ووهان بسته شد. اغلب هتل ها را گرفتند و در اختیار قرنطینه گذاشتند.

مشاور وزیر بهداشت بیان نمود: در جهان به توافق نانوشته ای رسیده اند که اگر حرف می زنیم، باید تاییدیه تست مولکولی داشته باشیم. وقتی فقط به اندازه 25 هزار تست روزانه پول داریم، همان میزان را انجام می دهیم. بسیاری از کشورهایی که در تلویزیون می گوییم وضع شان بد است، بسیار وضع بهتری از ما دارند. 11 میلیون نفر در کشور سالمند هستند یا بیماری زمینه ای دارند و در جامعه حضور دارند و این گرفتاری ها برای آنها بیشتر ایجاد می گردد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 2 آذر 1399 بروزرسانی: 2 آذر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1315

به "اعتراف تلخ کرونایی مشاور وزیر بهداشت، پول نداریم تست زیادی انجام دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراف تلخ کرونایی مشاور وزیر بهداشت، پول نداریم تست زیادی انجام دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید