اصفهان در بین 5 استان نخست تصادفات منجر به فوت است

به گزارش بانوی ایران، خبرنگاران/اصفهان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با اشاره به آمار بالای سفر به این استان، گفت: اصفهان جزو پنج استان نخست کشور در زمینه تصادفات منجر به جرح و فوت است.

اصفهان در بین 5 استان نخست تصادفات منجر به فوت است

حجت الله غلامی عصر امروز (پنجشنبه-10 بهمن ماه) در هشتمین جلسه کمیسیون ایمنی استان اصفهان که در استانداری اصفهان برگزار گشت، اظهار کرد: اصفهان جزو پنج استان نخست کشور در زمینه تصادفات منجر به جرح و فوت است.

وی با بیان اینکه اصفهان در کریدور شمال به جنوب و شرق به غربی کشور واقع شده است و بیشترین حجم سفرها در این استان است، اضافه نمود: این سفرها شامل سفرهای عبوری و باری است و از جمله دلایل این تعداد بالای سفر در اصفهان وجود صنایع مادر همچون ذوب آهن و فولاد و دارا بودن ویژگی های گردشگری است.

به گزارش خبرنگاران، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با بیان اینکه اصفهان با دارا بودن 11 هزار و 500 کیلومتر راه از نظر حجم مسافر رتبه نخست و از نظر حجم بار رتبه سوم کشور را دارد، تاکید کرد: متاسفانه در زمینه وجود برخی مسائل که جزو مصوبات جلسات قبلی بوده و هنوز اقدامی نشده است.

وی به مواردی همچون اطفا حریق در خارج از حریم شهرها، اطلاع رسانی به مراکز مشترک (دیسپاچینگ مشترک)، رفع مشکل نقاط کورمخابراتی استان، حمل مواد خطرناک درخطوط بین جاده ای اشاره کرد.

ضرورت تقویت سیستم بالگرد در کشور

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان نیز در این نشست، با بیان اینکه سالانه حدود 15 هزار نفر در تصادفات جاده ای کشته می شوند، اظهار کرد: باید سیستم پایش کاهش حوادث جاده ای در کشور ایجاد شود و تمام رانندگان در بخش های مختلف برای کاهش حوادث جاده ای آموزش ببینند.

منصور شیشه فروش همچنین اضافه نمود: رانندگان باید قبل از حرکت از شرایط آب و هوا در راستا باخبر باشند.

وی درخواست کرد تا لایحه ای به مجلس داده شود تا بودجه ای برای اصلاح 60 نقطه پرحادثه استان مصوب شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به نجات 27 نفر توسط بالگرد، خواستار تقویت سیستم بالگرد و امداد جاده ای، تقویت سیستم ایمنی و آتش نشانی جاده ها شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 765

به "اصفهان در بین 5 استان نخست تصادفات منجر به فوت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصفهان در بین 5 استان نخست تصادفات منجر به فوت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید