اصرار روسیه بر انتقال نشست کمیته اول از نیویورک به وین یا ژنو

به گزارش بانوی ایران، دیپلمات روس در نشست کمیته اول مجمع عمومی سازمان ملل هشدار داد: اگر آمریکا مشکل صدور ویزا برای دیپلمات های خارجی را حل نکند، روسیه قاطعانه بر انتقال محل نشست های کمیته اول و کمیسیون خلع سلاح به وین یا ژنو اصرار خواهد نمود.

اصرار روسیه بر انتقال نشست کمیته اول از نیویورک به وین یا ژنو

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، آندری بلویوسف معاون نماینده دائم روسیه در مقر سازمان ملل و دیگر سازمان های بین المللی در ژنو، شب گذشته در نشست کمیته اول مجمع عمومی سازمان ملل خاطرنشان کرد که اگر ایالات متحده مشکل صدور ویزا برای دیپلمات های روسی و سایر کشورها را حل نکند، روسیه با قاطعیت بر انتقال محل برگزاری نشست های کمیته اول مجمع عمومی سازمان ملل و کمیسیون مربوط به خلع سلاح این سازمان به وین یا ژنو، یا هر محل مناسب دیگری، اصرار خواهد نمود.

این دیپلمات روس در این نشست گفت: اگر آمریکا از فرصتی که ما به آنها می دهیم استفاده نکند و مشکل ویزا برای دیپلمات های روسی و سایر کشورها را حل و فصل نکند، روسیه مجبور خواهد بود تا به طور قاطع بر انتقال کار این کمیته ها به ژنو یا وین اصرار کند. در ضمنً ما مخالفتی با هر بستر دیگری که برای این منظور مناسب باشد، نخواهیم داشت.

بلویوسف با اشاره به اینکه هشت نفر از مقامات وزارت امور خارجه، وزارت دفاع و شرکت راس کاسموس روسیه، نتوانستند برای شرکت در نشست کمیته اول مجمع عمومی سازمان ملل ویزا ورود به خاک ایالات متحده را دریافت نمایند، اضافه کرد: ما راه چاره این مشکل را فقط در فراهم سازی امکان دسترسی نمایندگان همه کشورهای دنیا به رویدادهای سازمان ملل می دانیم و دولت ایالات متحده نباید از انجام تعهدات خویش در این زمینه خودداری کند.

لازم به یادآوری است که دولت آمریکا از صدور ویزا برای 18 دیپلمات روس در جریان نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل از جمله اعضای هیئت نمایندگی روسیه در کمیته های اول و ششم این سازمان که به مسئله خلع سلاح و مسائل حقوقی می پردازند، ممانعت کرد.

پنجشنبه گذشته، روسیه رسماً پیش نویس قطعنامه ای درباره تصمیم گیری برای انتقال محل برگزاری کمیته اول مجمع عمومی سازمان ملل که مسئولیت رسیدگی به مسائل خلع سلاح و امنیت بین المللی را دارد، از شهر نیویورک به وین یا ژنو را برای آنالیز به سازمان ملل ارائه کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 505

به "اصرار روسیه بر انتقال نشست کمیته اول از نیویورک به وین یا ژنو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصرار روسیه بر انتقال نشست کمیته اول از نیویورک به وین یا ژنو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید