ارمنستان آماده مذاکره با جمهوری آذربایجان است

به گزارش بانوی ایران، به گزارش خبرنگاران به نقل از تاس، ظهراب امناتسکانیان، وزیر خارجه ارمنستان از احتمال ملاقات با جیحون بایرام اف وزیر خارجه جدید جمهوری آذربایجان در ارتباط با مسائل مورد اختلاف در منطقه قره باغ خبر داده است.

ارمنستان آماده مذاکره با جمهوری آذربایجان است

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

در این ارتباط، وزیرخارجه ارمنستان با اشاره به احتمال دیدار با همتای آذری خود تاکید نمود: ما هنوز هیچ ارتباط مستقیمی نداشته ایم و اطمینان خاطر از تنش زدایی و آماده کردن گام های بعدی بسیار مهم است.

امناتسکانیان همچنین با اشاره به تحولات اخیر در منطقه قره باغ و احتمال دیدار با همتای آذری خود، اضافه کرد: ما آماده کار با هرکسی برای مصاحبه و مذاکراه هستیم و مطمئن هستم با شخصیتی مثبت و مسئولیت پذیر دیدار خواهم کرد.

جمهوری آذربایجان و ارمنستان از سال های پایانی دوران جماهیر شوروی تا سال 1994 همیشه درگیر مناقشه قره باغ به عنوان بحرانی قومی بوده اند، به طوری که موضوع فوق تبدیل به گره ای کور در قفقاز جنوبی شد و تا امروز نه تنها مهر پایانی بر آن نخورده بلکه با نقض آتش بس های متعدد روبرو بوده است.

آخرین مورد از نقض آتش بس به تحولات چند هفته اخیر بازمی گردد که تنش میان دو کشور در ابعادی گسترده و متفاوت از گذشته بروز و ظهور یافته است.

خاکستر زیر آتش ایروان و باکو از 12 جولای 2020 مجدداً شعله ور شد و ابعاد جدیدی از درگیری های مرزی میان دو کشور را شکل داد؛ چراکه این بار نقطه آغازین تنش در شهرستان تووز در مرزهای بین المللی ارمنستان-آذربایجان و کیلومترها دورتر از منطقه قره باغ است. علاوه بر بعد مسافت، میزان تلفات (5 سرباز، یک غیرنظامی و یک ژنرال آذری) و سطح ادوات نظامی (پهپادهای مسلح را شامل می گردد) بکار رفته در حملات دو کشور نیز بی سابقه بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1090

به "ارمنستان آماده مذاکره با جمهوری آذربایجان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارمنستان آماده مذاکره با جمهوری آذربایجان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید