تور ارزان ارمنستان: اردوغان شرط عادی سازی روابط با ارمنستان را اعلام نمود

به گزارش بانوی ایران، به گزارش خبرنگاران به نقل از روسیا الیوم، رئیس جمهور ترکیه در سخنانی گفت که مانعی برای عادی سازی روابط بین آنکارا و ایروان وجود ندارد به شرط اینکه به ادعای وی ارمنستان نیت صادقانه ای در تعامل با باکو نشان دهد.

تور ارزان ارمنستان: اردوغان شرط عادی سازی روابط با ارمنستان را اعلام نمود

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

رجب طیب اردوغان در نشستی خبری با الهام علیف همتای آذربایجانی خود گفت: در صورتی که ارمنستان نیت صادقانه ای در تعامل با آذربایجان نشان دهد مانعی برای عادی سازی روابط ترکیه با ایروان وجود نخواهد داشت.

وی اضافه نمود: شرایط در حال حاضر برای تحقق صلح همیشگی بین آذربایجان و ارمنستان و پیشرفت در عادی سازی روابط مورد نظر بیش از پیش مناسب است.

اردوغان ادامه داد: ترسیم مرزها و به رسمیت شناختن متقابل آن لازم است و روابط خوب همجواری بر این اساس متکی است.

لازم به ذکر است که روسای جمهور ترکیه و آذربایجان به طور مشترک فرودگاه بین المللی فضولی را امروز سه شنبه افتتاح کردند.

به گزارش خبرنگاران به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و الهام علی اف همتای آذربایجانی اش امروز سه شنبه و به طور مشترک فرودگاه بین المللی در فضولی را افتتاح کردند.

فضولی از جمله منطقه ها آزاد شده در جنگ اخیر بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان است و اردوغان اولین مقام رسمی است که در این فرودگاه قدم می گذارد.

رئیس جمهور ترکیه برای یک سفر یک روزه کاری به دعوت الهام علی اف به این کشور رفته است. مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه و بعضی دیگر از مقامات دولت، وی را در این سفر همراهی می نمایند.

گفته می گردد که طی این سفر، روابط ترکیه و جمهوری آذربایجان در همه ابعاد و ابتکارات برای تقویت بیشتر همکاری های دوجانبه مورد بحث و آنالیز قرار خواهند گرفت.

این سومین سفر رئیس جمهور ترکیه به آذربایجان در یک سال اخیر بوده و او پیش از این در 15 ژوئن 2021 و 9 دسامبر 2020 به این کشور سفر نموده بود.

اردوغان در جریان سفر خود در 9 دسامبر 2020 که پس از پیروزی جمهوری آذربایجان در جنگ قره باغ انجام شد، با الهام علی اف رئیس جمهور این کشور ملاقات و در رژه پیروزی روز 10 دسامبر شرکت نموده بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1890

به "تور ارزان ارمنستان: اردوغان شرط عادی سازی روابط با ارمنستان را اعلام نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان ارمنستان: اردوغان شرط عادی سازی روابط با ارمنستان را اعلام نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید