اختصاص 90 درصد فعالیت بیمارستانی مازندران به کرونا

به گزارش بانوی ایران، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نسبت به شوخی انگاری بیماری کرونا هشدار داد و گفت: در حال حاضر تا 90 درصد فعالیت های بیمارستانی استان به اشغال این بیماری درآمده است.

اختصاص 90 درصد فعالیت بیمارستانی مازندران به کرونا

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، سید عباس موسوی اضافه نمود: با وجود هشدارهای مختلف، همچنان مردم استان خطر شیوع ویروس کرونا را جدی نمی گیرند و این شوخی انگاری می تواند دوره کنترل را افزایش دهد.

وی گفت: شوخی انگاری مردم نسبت به هشدارها و برنامه های قرنطینه خانگی در استان مازندران باعث شده هر روز آمار مبتلایان قطعی به ویروی کرونا در استان فرایند صعودی داشته باشد.

موسوی افزود : در حال حاضر به دلیل فرایند صعودی سرعت انتقال و افزایش آمار مبتلایان تا 90 درصد از فعالیت های بیمارستانی برای خدمات رسانی به بیماران کرونایی اختصاص داده شد و تداوم این فرایند حتی می تواند خدمات رسانی به این بیماران را نیز تحت شعاع قرار دهد.

وی راه چاره اصلی برای مقابله با ویروس کرونا را رعایت قرنطینه خانگی برای قطع کردن زنجیره انتقال بیان نمود و بار دیگر از مردم استان مازندران خواست تا این هشدارها را برای سلامت خود و خانواده هاشان جدی بگیرند.

نامشخص بودن چگونگی ابتلا در 87 درصد بیماران مازنی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران همچنین بیان نمود: آنالیز ها نشان می دهد که 87 درصد از افرادی که در این استان تا به امروز ابتلا به ویروس کرونا در آنها قطعی شده، از چگونگی ابتلا به این ویروس در خود آگاه نیستند و این موضوع بیانگر جدی بودن خطر ابتلا و ضرورت اجرای برنامه قرنطینه خانگی است.

موسوی یکی دیگر از دلایل جدی بودن خطر ابتلا به کرونا را ظاهر نشدن علائم بیماری در 80 درصد از مبتلایان دانست و اضافه نمود : پیش بینی می گردد بین 60 تا 80 درصد از افراد مبتلا به ویروس کرونا علایم ظاهری نداشته باشند، ولی همچنان به عنوان یک فرد ناقل می توانند افراد دیگر را در معرض خطر قرار دهند.

وی افزود: در چنین شرایطی تنها راه چاره برای شکست ویروس کرونا عمل کردن به شرایط قرنطینه خانگی با رعایت خود مراقبتی است و چنانچه این طرح جدی گرفته نگردد، مردم باید در انتظار روزهای دشوارتری از لحاظ ابتلا باشند.

تایید کمبود بعضی تجهیزات و فضای بیمارستانی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در پاسخ به پرسشی در باره کمبود امکانات و حتی تخت بیمارستانی برای بیماران مشکوک در مازندران گفت : کمبود تجهیزات و امکانات بیمارستانی و حتی فضا به دلیل ازدحام مراجعه کنندگان و فرایند رو به رشد آمار مبتلایان امری عادی نه تنها برای استان که برای کشورهای توسعه یافته فراوری کننده این تجهیزات بیمارستانی است.

موسوی اضافه نمود: در هر صورت امکانات و تجهیزات و فضای بیمارستانی ما در داخل کشور و به تبع در استان مازندران با محدودیت های جدی روبرو است و راه چاره غلبه بر این کمبودها رعایت هشدارهاست و چنانچه این هشدارها جدی گرفته نگردد، قطعا ما در روزهای آینده در زمینه تجهیزات و فضای بیمارستانی مشکلاتمان بیشتر می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 6 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 881

به "اختصاص 90 درصد فعالیت بیمارستانی مازندران به کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص 90 درصد فعالیت بیمارستانی مازندران به کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید