اخبار امنیتی عراق ، تحقق اهداف عملیات حشد شعبی در دیالی علیه تکفیری ها

به گزارش بانوی ایران، صادق الحسینی سخنگوی محور دیالی حشد شعبی عراق گفت: عملیات نظامی که حشد شعبی در شمال شرق دیالی انجام داد و 9 منطقه را در آن واحد شامل می شد با تحقق اهداف از پیش معین شده به سرانجام رسید.

اخبار امنیتی عراق ، تحقق اهداف عملیات حشد شعبی در دیالی علیه تکفیری ها

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از المعلومه، اداره اطلاع رسانی حشد شعبی عراق از ایجاد حلقه امنیتی در غرب خانقین از توابع استان دیالی عراق اطلاع داد.

در بیانیه اداره اطلاع رسانی امنیتی حشد شعبی عراق آمده است: نیروهای تیپ چهارم حشد شعبی، حلقه امنیتی در غرب استان دیالی ایجاد نموده اند.

براساس این بیانیه؛ نیروهای حشد شعبی مناطقه غرب خانقین را مورد جست وجوی گسترده قرار داده اند و 21 کیلومتر از منطقه عملیات دیالی را از لوث داعش پاکسازی نموده اند.

حشد شعبی بیان کرد: عملیات پاکسازی شامل منطقه جسر الحلوانی در انتهای روستای کریم داوود در استان دیالی می گردد.

خاتمه عملیات حشد شعبی در دیالی با تحقق اهداف از پیش معین شده

از سوی دیگر صادق الحسینی سخنگوی محور دیالی حشد شعبی عراق بیان کرد: عملیات نظامی که حشد شعبی در شمال شرق دیالی انجام داد و 9 منطقه را در آن واحد شامل می شد با تحقق اهداف از پیش معین شده به خاتمه رسید.

الحسینی تأکید کرد: 6 مرکز وابسته به داعش نابود شد و بعضی بمب ها و تله های انفجاری خنثی شد و بیش از 40 کیلومتر از اراضی کشاورزی پاکسازی شد و 5 منطقه با استقرار نیروهای حشد شعبی از امنیت برخوردار شد.

وی اضافه نمود: عملیات به منظور تأمین امنیت روستاهایی در حومه خانقین و الوند و اطراف جلولاء و السعدیه و خاتمه دادن به هرگونه مخفیگاه داعشی های تروریست انجام شد.

الحسینی بیان کرد: این عملیات با هماهنگی دستگاههای اطلاعاتی و دیگر تشکیلات امنیتی به انجام رسید.

این در حالی است که که حشد شعبی عملیاتی گسترده را در شمال شرق دیالی با هدف تعقیب داعشی های بازمانده و نابودی شبکه های تکفیری آغاز نموده بود.

همزمان، مضر الکروی از نمایندگان مجلس عراق بیان کرد: دیالی دروازه امنیت بغداد است و موقعیت راهبردی آن سبب شده است که به عنوان یک نقطه چالش امنیتی باشد و تروریستها به دنبال بی ثباتی آن هستند. دیالی برای اینکه امن باشد باید در وهله اول نیروهای امنیتی بیشتری به منظور پر کردن خلأ موجود ایجاد گردد به ویژه که این خلأ هنوز پر نشده است و دیگر این که از حیث اطلاعاتی کار بیشتری انجام گردد زیرا جنگ ما با تروریستها به مثابه جنگ اطلاعاتی است. تکفیری ها در یک منطقه نیستند بلکه در هر جایی مخفی می شوند و از هر فرصتی برای هدف قرار دادن افراد بی گناه سوء استفاده می نمایند.

الکروی اضافه نمود: شبکه های پنهان و مخفی داعش یک چالش جدی محسوب می شوند و بهترین راه خاتمه آن، اقدام اطلاعاتی است. برقراری امنیت دیالی به وسیله افزایش اهتمام به بُعد اطلاعاتی است که می تواند خطرات تروریسم را دور کند و شکست هر گونه تلاشی برای بی ثباتی در دیالی را موجب گردد.

تغییر فرماندهی عملیات دیالی

از سوی دیگر عبدالخالق العزاوی عضو کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق با اشاره به تغییرات فرماندهان امنیتی در استانهای مختلف این کشور تأکید کرد: تغییر فرمانده عملیات دیالی در راستای طرحی در وزارت دفاع برای تزریق خون جدید به کالبد امنیتی این منطقه است. این تغییرات به دیالی محدود نخواهد ماند و بسیاری از استانها چه در وزارت دفاع و چه وزارت کشور را شامل خواهد شد. تغییرات در زمینه امور امنیتی لازم است.

لازم به ذکر است که وزیر دفاع عراق، ضمن برکناری غسان العزی از فرماندهی عملیات دیالی به جای وی رعد الجبوری را گذاشت.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 آبان 1399 بروزرسانی: 2 آبان 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1249

به "اخبار امنیتی عراق ، تحقق اهداف عملیات حشد شعبی در دیالی علیه تکفیری ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخبار امنیتی عراق ، تحقق اهداف عملیات حشد شعبی در دیالی علیه تکفیری ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید