احیای بازارو ساخت موزه فرش اراک نیازمند30میلیارد تومان اعتبار است

به گزارش بانوی ایران، سیدمحمد حسینی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به انعقاد تفاهم نامه با شهرداری اراک در مورد حفاظت و احیای مجموعه بازار تاریخی این شهر گفت: جلسات متعددی با شورای شهر و شهرداری اراک تشکیل شد که در نهایت منتج به انعقاد تفاهم نامه با هدف احیای آن شد.

احیای بازارو ساخت موزه فرش اراک نیازمند30میلیارد تومان اعتبار است

وی افزود: در طرح سه ساله برای احیای بازار تاریخی اراک، پیش بینی شده که هر سال هفت میلیارد تومان اعتبار برای این اقدام نیاز است که با کمک شهرداری حدود دو میلیارد تومان آن تامین اعتبار شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: بافت تاریخی بازار اراک از جمله بافت های تاریخی شاخص کشور و از نظر سبک معماری ویژگی هایی دارد که در کشور بی نظیر است.

حسینی با اشاره به اهمیت تاریخی و فرهنگی بازار اراک تاکید کرد: دستگاه های مربوطه برای حفظ و نگهداری و احیای این مجموعه تاریخی باید به میدان بیایند.

موزه فرش اراک با 120 تخته فرش نفیس احداث می شود

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی همچنین در مورد احداث بزرگترین موزه فرش کشور در اراک نیز گفت: این استان به ویژه شهر اراک در زمینه شهرت فرش پیشینه قابل قبولی دارد و تاریخ آن با هنر فرش گره خورده است و ساخت موزه در این خصوص یک ضرورت است.

وی شرح داد: مقرر است حاج ابراهیم حسینجانی که از تجار فرش ایران و ساکن آلمان است پس از ساخت این موزه 120 تخته فرش نفیس که از سراسر جهان در مدت 45 سال تهیه کرده و قدمت برخی از فرش ها به 400 سال و دوره صفوی است به موزه فرش زادگاهش اراک اهدا کند.

حسینی اظهار داشت: با پیگیری های مدیرکل موزه های کشور و میراث فرهنگی استان مرکزی به محض واگذاری زمین از سوی شورای شهر اراک و شهرداری، کلنگ آغاز عملیات احداث موزه فرش اراک به زمین خواهد خورد.

وی با بیان اینکه اجرا و تامین اعتبار این پروژه بر عهده میراث فرهنگی است، ادامه داد: زیربنای لازم برای این موزه سه هزار مترمربع و اعتبار احداث آن هم حدود 9میلیارد تومان پیش بینی شده است.

به گفته وی این موزه پس از موزه فرش تهران، مشهد مقدس و تبریز چهارمین موزه فرش کشور است که ساخته می شود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 859

به "احیای بازارو ساخت موزه فرش اراک نیازمند30میلیارد تومان اعتبار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احیای بازارو ساخت موزه فرش اراک نیازمند30میلیارد تومان اعتبار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید