ابتلای همزمان به دو سویه کروناویروس در چند بیمار برزیلی

به گزارش بانوی ایران، پزشکان در جنوب برزیل می گویند بیمارانی را شناسایی نموده اند که همزمان به دو سویه مختلف از کروناویروس جدید آلوده هستند و این یافته، نشان دهنده تشدید نگرانی ها نسبت به افزایش تعداد سویه های این ویروس در این کشور است.

ابتلای همزمان به دو سویه کروناویروس در چند بیمار برزیلی

با تور ارزان برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

به گزارش خبرنگاران از ایسنا، این محققان که یافته های خود را در وب سایت پزشکی medRxiv منتشر نموده اند یادآور شدند که مطالعه آنها، اولین مطالعه در دنیا است که ابتلای همزمان به دو سویه مختلف از ویروس کرونا را تایید می نماید.

لازم به ذکر است این مطالعه هنوز در یک نشریه عملی منتشر نشده و در مطالعات مشابه نیز مورد بازنگری قرار نگرفته است.

دو بیمار در محدوده 30 سالگی با شرایط فوق در این کشور شناسایی شده اند که اواخر ماه نوامبر به نسخه کروناویروس P.2 (که گونه B.1.1.28 نیز شناخته می گردد) در ریو مبتلا شده و همزمان نیز تست سویه دیگری از این ویروس در آنها مثبت بوده است.

به گزارش رویترز، گزارش شده که علائم بیماری در این دو نفر خفیف بوده و در یک مورد سرفه خشک و در خصوص دیگر سرفه، گلودرد و سردرد وجود دارد. هرچند هیچ کدام نیازی به بستری شدن در بیمارستان نداشتند.

این یافته موجب افزایش نگرانی ها در خصوص تنوع سویه های این کروناویروس در برزیل و چرخش بار ویروسی بیشتر در بین مبتلایان شده که می تواند جهش های بعدی را در ویروس به همراه داشته باشد.

به گفته محققان، این موارد تأکید می نماید که تعداد مختلفی از سویه های این ویروس در حال حاضر در برزیل در حال گردش است و این نگرانی را در میان دانشمندان ایجاد می نماید که وجود دو سویه در یک بدن می تواند جهش انواع جدید ویروس کرونا را تسریع کند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 21 بهمن 1399 بروزرسانی: 21 بهمن 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1466

به "ابتلای همزمان به دو سویه کروناویروس در چند بیمار برزیلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابتلای همزمان به دو سویه کروناویروس در چند بیمار برزیلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید