آیا برای سفر باید تست کرونا داد؟

به گزارش بانوی ایران، ایسنا/ بدنبال خبر و گزارش های منتشر شده، این پرسش مطرح می گردد که آیا برای سفر باید تست کرونا داد؟

آیا برای سفر باید تست کرونا داد؟

معاون گردشگری پاسخ داد

ولی تیموری درباره شبهه و ابهاماتی که بخشنامه اخیر وزارت بهداشت در ارتباط با ممنوعیت سفر بدون ارائه تست کرونا ایجاد نموده، گفت: جریان آن بخشنامه از این قرار است که اگر به عنوان مسافر به شرکتهای خدمات مسافرتی برای تهیه بلیت هواپیما، قطار و یا اتوبوس مراجعه کنید، کد ملی شما را دریافت و در سامانه وزارت بهداشت وارد می نمایند. آنطور که این وزارتخانه گفت بانک اطلاعاتی از افرادی که تست کرونا داده اند وجود دارد که آژانس ها، شرکت ها و مراکز فروش خدمات سفر به وسیله آن می توانند از شرایط سلامت مسافر اطلاع پیدا نمایند. چنانچه مسافری دو هفته پیش از سفر تست کرونا داده باشد و نتیجه مثبت آن ثبت شده باشد، اجازه سفر نخواهد داشت و شرکتهای مسافرتی نباید خدماتی به آنها بفروشند. ضمن اینکه وزیر بهداشت گفت از ورود این افراد به داخل هواپیما، قطار و اتوبوس جلوگیری خواهد شد.

او اضافه نمود: این بخشنامه صرفا مشمول افرادی است که دو هفته پیش از سفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند و نتیجه تست آنها مثبت بوده و در بانک اطلاعاتی وزارت بهداشت ثبت شده است. اگر دوران نقاهت (14 روز) بیمار سرانجام یافته باشد دیگر به ارائه نتیجه منفی تست احتیاج نیست. مسافرانی که هنوز دو هفته نقاهت را پشت سر نگذاشته اند اما مدعی اند نتیجه تست PCR آنها منفی است و اصرار به تردد و جابه جایی بین شهری دارند باید برای تهیه بلیت و استفاده از وسایل نقلیه عمومی، گواهی معتبر سلامت و نتیجه منفی تست کرونا ارائه دهند.

تیموری درباره ابلاغ بخشنامه وزارت بهداشت به آژانس های مسافرتی و مجریان تورها اظهار کرد: این بخشنامه مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا است و همه باید اجرا نمایند. هرچند که با تشدید محدودیت های تردد از هفته آینده، عملا امکان اجرای تور وجود ندارد و سفر با وسایل نقلیه عمومی با توجه به تعطیلی بیشتر مراکز محدود خواهد شد.

وزارت بهداشت از 28 آبان طرح ممنوعیت سفر مبتلایان ویروس کرونا را به اجرا می گذارد. این وزارتخانه در نامه ای به معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی، رئیس سازمان هواپیمایی کشور، رئیس سازمان راهداری، مدیرعامل شرکت راه آهن و معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تاکید نمود: در راستای اجرای بند 7 مصوبه جلسه چهل و دوم ستاد ملی مدیریت کرونا در خصوص عدم جابه جایی مسافران دارای تست کرونای مثبت و با عنایت به تسریع در قطع زنجیره انتقال کرونا، هرگونه جابه جایی مسافر به صورت هوایی، زمینی و دریایی بدون دریافت نتیجه تست کرونا ممنوع است.

معاون وزیر بهداشت در تکمیل این نامه که محتوای آن برای بسیاری ایجاد شبهه و ابهام نموده بود، شرح داد: قرار نیست از متقاضیان خرید بلیت، گواهی سلامت یا تست کرونا گرفته گردد، بلکه سامانه های فروش بلیت قطار، اتوبوس، هواپیما و آژانس های مسافرتی به سامانه وزارت بهداشت متصل می شوند و از آن طریق، مبتلایان ویروس کرونا را شناسایی می نمایند و بلیت برایشان صادر نمی گردد و اجازه سفر نیز نخواهند داشت.

منبع: همگردی
انتشار: 29 آذر 1399 بروزرسانی: 29 آذر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1370

به "آیا برای سفر باید تست کرونا داد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا برای سفر باید تست کرونا داد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید