آمریکا یک تبعه کنیا را به طراحی حمله&zwnjای مشابه 11 سپتامبر متهم کرد

به گزارش بانوی ایران، دادستان‌های آمریکا یک شبه نظامی تبعه کنیا را به توطئه و طراحی یک حمله تروریستی مشابه حمله یازدهم سپتامبر به خاک خود متهم کردند.

آمریکا یک تبعه کنیا را به طراحی حمله&zwnjای مشابه 11 سپتامبر متهم کرد

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی جلد کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش گروه دیگر رسانه های خبرنگاران به نقل از رویترز، دادستان‌های آمریکا روز چهارشنبه بیان کردند که یک شبه نظامی متولد کنیا را به جرائم مرتبط با تروریسم از جمله توطئه برای هواپیماربایی با هدف انجام حمله‌ای به سبک حمله یازدهم سپتامبر 2001 به خاک خود متهم کردند.

دادستان‌های فدرال در منهتن نیویورک و همچنین وزارت دادگستری ایالات متحده بیان کردند که چولو عبدی عبدالله سی ساله در ژوئیه 2019 در فیلیپین دستگیر و روز سه شنبه به ایالات متحده منتقل شد تا برای شش اتهام فدرال مرتبط با تروریسم محاکمه گردد.

به گفته دادستان‌های آمریکا، این تبعه کنیایی به نیابت از گروهک تروریستی الشباب مستقر در سومالی قصد انجام این حمله تروریستی را داشته است.

وزارت دادگستری ایالات متحده بیان کرد عبدالله که بنا به دستور فرمانده ارشد الشباب اقدام می‌کرد، در سال 2016 به فیلیپین سفر می‌کند تا برای انجام حمله‌ای احتمالی به سبک حمله یازدهم سپتامبر 2001 در یک مدرسه خلبانی آموزش ببیند.

این در حالی است که به گفته دادستان‌های آمریکا این فرمانده ارشد الشباب پیش‌تر یک حمله تروریستی به هتلی در نایروبی، پایتخت کنیا را طراحی نموده بود که در آن بیش از 20 تن کشته شدند.

دادستان‌های آمریکا بیان کردند که در فاصله سال‌های 2017 تا 2019 این تبعه کنیا با شرکت در کلاس‌های آموزش خلبانی و گذراندن آزمون‌ها، مدرک خلبانی خود را اخذ نموده و همزمان در خصوص شیوه‌های هواپیماربایی از جمله ورود به کابین خلبان تحقیق می‌کند. عبدی عبدالله همچنین اطلاعاتی در خصوص بلندترین ساختمان در یک شهر آمریکا و چگونگی اخذ ویزا این کشور به کسب اطلاعات می‌پردازد.

لازم به ذکر است که این تبعه کنیایی در صورت گناهکار شناخته شدن، حداقل به 20 سال زندان و حداکثر به حبس ابد محکوم می‌گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 آذر 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1368

به "آمریکا یک تبعه کنیا را به طراحی حمله&zwnjای مشابه 11 سپتامبر متهم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا یک تبعه کنیا را به طراحی حمله&zwnjای مشابه 11 سپتامبر متهم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید